KLUBBENS HISTORIA

Holms Golfklubb bildades den 25 oktober 1990 och valdes in i Svenska Golfförbundet den 30 mars 1991.

Banan som är ritad av Peter Nordwall, öppnades för spel den 4 maj 1992. Banans totala yta är cirka 100 ha. Den har spännade greener och och generösa fairways. Den stora ytan samt det vackra omgivande landskapet gör att banarkitektens filosofi: "golfbanan ska erbjuda spelaren en golf- och naturupplevelse samt ha en god kondition och säkerhet" uppfylles med råge.

Den nya maskinhallen stod färdig 2001. Den ligger vid 17:e hålet och har Styringe Stall som närmaste granne.

Holms Golfklubb har ca 1200 aktiva seniormedlemmar samt 100 juniorer.

Sedan den 18 mars 1997 är medlemsformen för seniorer spelrätter. Då omvandlades de tidigare medlemslånen.

2006/2007 gjorde Holm en helrenovering av samtliga greenområden vilket höjt kvaliteten och utmaningen ytterligare.

2008/2009 har klubbhusområdet och restaurangen genomgått en omfattande renovering som gett klubben ett nytt fräscht utseende utan att tappa sin folkliga atmosfär.

2015/2016 har parkeringsytor, gångar runt klubbhus, range, rangeparkering fått sig ett lyft i form av fräscha asfalterade ytor. Likaså har restaurangens kök, personalutrymmen, beredning och interiör fått sig ett rejält lyft genom nyinvesteringar.